serviceavtal

Teckna ditt skräddarsydda avtal.

serviceavtal_212x150pxAtt teckna ett avtal med BAGA innebär en rad fördelar för dig som kund- och fastighetsägare. Du kan installera BAGAs kund-app i din smarta telefon (iOS och Android) där du kan se händelser på din anläggning, få larm, göra egenkontroller, se serviceprotokoll, läsa manualer, kontakta vår supportfunktion och beställa förbrukningsmaterial. Här underlättas kommunikationen med kommunen.

Samtliga avtal innebär att du som kund även åtar dig vissa uppgifter som egenkontroll, se under egenkontroll nedan. BAGAs olika avtalserbjudanden ser du nedan.

Vi behandlar alla personuppgifter enligt gällande personuppgiftslag, och lagen om elektronisk kommunikation (SFS 2003:389).
Läs mer om personuppgiftsbehandling

Supportavtal – för dig som har tid, kompetens och intresse av att sköta och ta ansvar för allt själv. Du har tillgång till BAGA specialistkompetens på distans. En app (IOS, Android) ingår där du enkelt kan se status på din anläggning.

Avtalet finns enbart tillgängligt för mindre Easy-anläggningar, 1-2 hushåll.

Serviceavtal – det klart mest populära valet! För dig som inte vill eller har möjlighet att utföra den årliga servicen, som innebär bl.a. byte av slitagedelar. Flockmedel levereras fraktfritt vid servicetillfället. Serviceavtal är lägsta nivån för att processgarantin ska gälla, innehållet i supportavtalet ingår naturligtvis.

Funktionsavtal – BAGA tar ansvar för funktionen av din anläggning så den upp fyller Naturvårdsverkets och din kommuns krav, provtagningar på utgående vatten, flockningsmedel och slitagedelar ingår. Kan anpassas efter dina önskemål, innehållet i serviceavtal ingår naturligtvis.

Prisbilden på respektive tjänst ovan baseras sedan på typ av anläggning och hur stor din anläggning är. Du betalar med årlig e-faktura. Pappersfaktura går att få mot tillägg. BAGA förbehåller sig rätten att justera priserna en gång årligen.

Avtalets bindningstid är initialt 12 månader. Avtalet förlängs med 12 månader om det inte sagts upp senast en månad innan dess utgång.

Extra tjänster och mervärde för alla avtalskunder:

  • Vi bistår med stöd i dialoger med miljökontor
  • Dricksvattenanalys och bedömning
  • Avloppsvattenprov (fosfor/BOD), -analys och -bedömning
  • (ackrediterat laboratorium)
  • Konsultation för om- och utbyggnationer

När du ska teckna avtal och eller har frågor gällande avtal är du välkommen att kontakta BAGAs Service & Supportavdelning.
Tfn: 0455-61 61 50
E-post: support@baga.se


Egenkontroll av fastighetsägare

Egenkontroll ska utföras av fastighetsägare eller utsedd tillsynsman ett antal gånger per år för att BAGA ska lämna processgaranti (se processgaranti). Kopia på Egenkontroll samt driftjournal ska sändas till BAGA vid utförd Egenkontroll. Fastighetsägaren byter dunk själv när flockningsmedlet är slut. Detta gäller oberoende avtal.


Processgaranti

BAGA lämnar en processgaranti, förutsatt att:

· Anläggningen byggts och installerats enligt anvisningar från BAGA
· Installationsintyg skickats in till BAGA
· Fastighetsägaren på ett korrekt sätt tagit hand om anläggningen
· Egenkontroll är skött på anvisat sätt och insänt till BAGA
· Avtal är tecknat med BAGA
· Vattnet inte avviker från normalvatten

Läs mer om processgaranti


* tid kan variera beroende på geografiskt avstånd.
**Flockningsmedel ingår ej i avtalet. Kostnad tillkommer.